பிரச்சினைகளைத் தீர்ப்பது எப்படி?
வினா: எமது திருப்பணிகளில் பல்வேறுபட்ட பிரச்சினைகளுக்கு நாங்கள் முகங்கொடுக்கிறோம். அவற்றை தீர்ப்பதெப்படி?
விடை: இன்று தனி நபர்களுக்குள்ளேயும் இரண்டு நபர்களுக்குள்ளேயும் சமூகங்களுக்கிடையேயும் பல்வேறுப்பட்ட பிரச்சினைகள் திருச்சபையில் நிலவுவதை நாம் காணலாம். இப்பேர்ப்பட்ட சூழ்நிலைகளில் பிரச்சினைகளுக்கு செவிகொடுப்பதும் அவற்றை இரகசியமாகப் பேணுவது திருப்பணியாளர்களுக்கு இருக்கின்ற பெரும் சவாலாக காணப்படுகின்றது. எனினும் கேட்டலும், பதிவு செய்தலும் போதுமானதன்று. மாறாக, நாம் அவற்றுக்கு விடைகூற அழைக்கப்படுகின்றோம். திருத்தூதுவர்பணிகள் 15:36-41 வரையுள்ள பகுதியில் பவுலுக்கும் யோவான்மாற்குவுக்கும் இடையே ஓர் முறுகல்நிலை தோன்றுகின்றது. இரண்டாவது தூதுரைப்பயணத்தில் பவுல் யோவான்மாற்குவை அழைத்துச் செல்ல மறுக்கின்றார். ஏனெனில் அவர் முதலாவது தூதுரைப்பயணத்தில் இடைநடுவில் ஓடிவந்துவிட்டார் என்பதே காரணமாகும். பர்னபா பவுலுடன் பேரம்பேசியபோதிலும் பவுல் தனது நிலையில் இருந்து இரங்கவில்லை. எனவே இரண்டாவது தூதுரைப்பயணத்தில் பவுல் சீலாவை அழைத்துச் செல்ல பர்னபா யோவான்மாற்குவை அழைத்துச் செல்கிறார். இங்கு பவுல் யோவான்மாற்குவின் தவறைக் கண்டித்தாரே தவிர யோவான் மாற்குவை தண்டிக்கவில்லை. இதுவே அவருடைய மாதிரி ஆகும். தவறு செய்த ஒரு மனிதனின் தவறைக் கண்டித்தாரேயொழிய அம்மனிதனை கண்டிக்கவில்லை. எனவேதான், கொலோசேயர் 1:10ம் வசனத்திலே பவுல் மாற்குவை மெச்சுகின்றார். அவரிடத்தில் விளங்கும் நற்பண்புகளை பாராட்டுகின்றார். இவ்வாறு மாற்குவுக்கு வழங்கப்படும் பாராட்டுக்கள் காரணமாகவே பிற்பட்ட காலப்பகுதியில் மாற்கு நற்செய்தி வெளிவர காரணமாயிற்று. எனவே, நாம் தவறு வேறு, தவறை செய்தவர் வேறு என நாம் பிரித்தறியும்போது தவறுசெய்தவருக்கு மறுபடியும் வாழ்வு உண்டாகின்றது. ஒப்புரவாகல் உண்டாகின்றது. அதனால் பணியில் புதுமைகள் ஏற்படவும் வழிசமைக்கின்றது. இப்பேர்ப்பட்ட அணுமுறையைக் கையாண்டு திருப்பணியில் வருகின்ற சவால்களையும் பிரச்சினைகளையும் தீர்க்க தூய ஆவியின் துணையால் முற்படுவோமாக.
From Conflict to Calling: Navigating Ministry with Grace
Question: How do we solve problems in our ministries?
Answer:
Today, we observe various problems within individuals, between people, and within communities in the Church. In such situations, listening to problems and maintaining confidentiality is a major challenge for those involved in ministry. However, merely listening and recording concerns is not sufficient. Instead, we are called to offer solutions.
Today, we observe various problems within individuals, between people, and within communities in the Church. In such situations, listening to problems and maintaining confidentiality is a major challenge for those involved in ministry. However, merely listening and recording concerns is not sufficient. Instead, we are called to offer solutions.
In Acts 15:36–41, we see a conflict arise between Paul and John Mark. During the second missionary journey, Paul refuses to take John Mark along because he had abandoned them during the first journey. Even though Barnabas discusses the matter with Paul, Paul does not change his mind. Consequently, Barnabas takes John Mark with him, and Paul chooses Silas as his companion.
Here, Paul rebukes John Mark’s mistake but does not condemn him as a person. This is an important example: Paul corrects the error without rejecting the person who made it. Later, in Colossians 4:10, Paul speaks favorably of Mark and acknowledges his good qualities. This appreciation likely contributed to the later emergence of the Gospel according to Mark.
Therefore, when we distinguish between a mistake and the person who made it, we create opportunities for reconciliation and restoration. This opens the door for new beginnings and innovation in ministry. By adopting this approach and relying on the help of the Holy Spirit, let us face and resolve the challenges and problems that arise in our ministry.
Here, Paul rebukes John Mark’s mistake but does not condemn him as a person. This is an important example: Paul corrects the error without rejecting the person who made it. Later, in Colossians 4:10, Paul speaks favorably of Mark and acknowledges his good qualities. This appreciation likely contributed to the later emergence of the Gospel according to Mark.
Therefore, when we distinguish between a mistake and the person who made it, we create opportunities for reconciliation and restoration. This opens the door for new beginnings and innovation in ministry. By adopting this approach and relying on the help of the Holy Spirit, let us face and resolve the challenges and problems that arise in our ministry.
About this "Emunah and Tzedek: Faith and Justice in Leadership," series
Welcome to this enlightening blog series, "Emunah and Tzedek: Faith and Justice in Leadership," written by Rev. A. Stephen, a dedicated Priest in the Church of Ceylon, Sri Lanka.
Rev. Arulampalam Stephen is not only a theological educator but also an inspirational speaker and prolific writer, having authored numerous books and articles. Despite being visually challenged, his unwavering faith and commitment to justice have shaped his ministry and leadership. In this series, he explores the profound biblical concepts of Emunah (אֱמוּנָה) – meaning "faith" or "trust," and Tzedek (צֶדֶק) – meaning "justice" or "righteousness," offering valuable insights for young priests and leaders seeking to deepen their spiritual journey while serving their communities with integrity, compassion, and biblical wisdom.

Comments
Post a Comment